En fin dag i Kuala Lumpur!

Halaien!De to engelske jentene jeg fortalte om i forrige innlegg, Kelly og Ash, bodde tilfeldigvis på samme hostell som meg. Så dagen etter at jeg møtte dem tok vi med oss kart og kamera og begynte å oppdage Kuala lumpur sammen. Vi startet dagen med å gå til the Petronas Towers, de mest ikoniske bygningene i byen. Det koster 80 ringgit (ca 160 kr) å dra opp i tårnene, og i tillegg går det jo ikke an å ta bilde av tårnene når man er oppi dem.. Så vi tok heisen opp i 33. etasje i Traders Hotell ved siden av i stedet. Der var det en veldig luksuriøs bar, med svømmebasseng til og med, og en fantasisk utsikt til tårnene!

Tok heisen ned igjen, og gikk gjennom parken mot tårnene. I parken tok vi masse bilder, stoppet ved bassenget i parken for å putte beina i vannet og snakket om alt mulig rart! Finsøte jenter!

Gikk inn i kjøpesenteret under tårnene for å kjøpe noe å drikke, og da vi kom ut igjen høljeregnet det! Vi hoppet derfor i en taxi til Central Market, et stort og gøy marked med annerledes ting enn på markedet i Singapore. Her var det mer håndtverk og hjemmelagde ting og indiske stoffer og håndsydde kjoler. Det var også et lite basseng fullt av fisk som spiser av død hud på beina hvis du putter de nedi til dem. Så det måtte vi jo prøve! Det kilte utrolig i begynnelsen, men det var veldig gøy! Så vi gjorde det igjen. Og igjen.

Vi vandret etterhvert mot china town, der vi besøkte et nydelig tempel. Var så heldig å få se en seremoni mens vi var der, med spennende musikk og forskjellige ritualer.

Da vi begynte å bli sultne, gikk vi innom et sted i china town og kjøpte middag. Der fikk vi utdelt en tallerken hver, vi forsynte oss med det vi ville ha og så bare så damen på tallerkenen vår og sa en pris. Dette betalte jeg 5 ringgit (ca 10 kr) for!

Etter en svipptur innom hostellet med dusjing og bytting av klær dro vi tilbake til Traders Hotell. Der satt vi oppe i baren med fantastisk utsikt over Kuala Lumpurs skyline og drakk alt for dyr juice (kunne ikke kjøpe drinker der slik vi egentlig ville, for prisene var helt sinnsyke).

Gikk inn på kjøpesenteret under tårnene igjen, kjøpte billig vin og chips og satt oss utenfor og så på tårnene og fontenen med fargede lys og Ash sang alle sangene fra alle Disney-filmene og jeg og Kelly holdt på å le oss ihjel og vi hjalp til å synge The Sound of Music-sangene, men vi var ikke like flinke til å synge og mennene på benken bak oss lo av oss og koppen til Ash lakk fordi vi brukte isbegre til vinglass så hun måtte styrte all vinen sin og så snakket vi om de diggeste kjendismennene og så lo vi enda mer.

Etterhvert bar det videre til en Halloween-pyntet nattklubb der vi drakk strawberry daquiri og sendte papirfly rundt i lokalet og studerte haien som svømte i akvariet over oss og så danset vi jo litt da!

Neste dag (i går altså) spiste vi frokost/lunsj på en indisk restaurant før de satt kursen mot flyplassen og Indonesia og jeg plutselig var aleine igjen. Ingen plan og ingen avtaler! Herlig!

2 thoughts on “En fin dag i Kuala Lumpur!

1. Heiii kjære!

Det både ser og høres ut som du koser deg i Kuala Lumpur, det er bra! :) Gøy at du har funnet noen venner på veien som du kan hygge deg med også! :)

Maten i kinatown så veldig god ut. Skulle gjerne vært der og testa noen av de lokale spesialitetene, spesielt til 10 kroner per tallerken :)

Og jeg skulle gjerne vært der og opplevd alt det gøye med deg, men samtidig er det bra at du kan ha litt eventyr på egenhånd også. Jeg tror det er litt sunt! Og så blir det forhåpentligvis enda gøyere de siste ukene i Asia når vi er fulle av kjæresteabstinenser begge to og kan nyte dagene sammen igjen! :D

Håper du koser deg masse! Gleder meg veldig til å se deg igjen om noen korte uker. Glad i deg!

(PS:Prøvde å legge inn en kommentar i går, men den har visst bare forsvunnet.. Dumt! Prøver igjen!)